Serwisowanie układów klimatyzacji w nowych autach

Nowy czynnik chłodniczy opracowano z zamiarem zastąpienia starego, powszechnie używanego czynnika R134a, który nie jest całkowicie obojętny dla środowiska, gdyż powoduje powstawanie efektu cieplarnianego. Nowy czynnik R1234yf jest pod tym względem daleko lepszy. Użytkując samochód który jest zaopatrzony w nowy typ klimatyzacji należy się liczyć z wyższymi kosztami eksploatacyjnymi w stosunku do poprzedniej generacji układów klimatyzacji z czynnikiem R134a. Spowodowane jest to przede wszystkim wyższym kosztem nowego czynnika, który jak na razie produkowany jest przez dwie kooperujące ze sobą firmy dyktujące ceny. Również urządzenie - stacja klimatyzacji - musi być specjalnie dedykowana do wykonania takiej usługi. Urządzenie, którym dysponujemy  jest to produkt lidera w dziedzinie diagnostyki samochodowej - BOSCH. W pełni automatyczne urządzenie dla układów z R-1234yf: BOSCH ACS 661. Technika Bosch i dbałość o szczegóły sprawiają, że stacja jest zgodna ze wszystkimi standardami, przewidzianymi dla urządzenia do obsługi klimatyzacji z R-1234yf. Należy też podkreślić że nowy typ klimatyzacji wymaga użycia innego rodzaju oleju do sparowania kompresora. Wszystkie te aspekty powodują że należy umiejętnie rozróżnić w jaki typ klimatyzacji wyposażony jest samochód, który trafi na warsztat. W tym celu niezbędne jest dodatkowe urządzenie do identyfikacji czynnika R1234yf. Wszystkich chętnych, którzy potrzebują przeprowadzenia serwisu w nowych typach klimatyzacji zapraszamy do odwiedzenia naszego warsztatu - taką usługę mamy już w ofercie :)